Foodbook - zdravé tipy na snídaně.

7. září 2016 v 20:38 | Maruška H. |  Vaříme s Mauštou
Rubriku "Vaříme s Mauštou" jsem nechala hodně dlouho ležet ladem. Ovšem při mé fázi "budu se zaměřovat jen na sebe, žadní kluci", jsem se taky pustila do vaření. A fakt mě to baví!
Jednak už byla docela ostuda, že mi je osmnáct a dokážu maximálně uvařit kafe (ale sakra dobrý kafe!) a také jsem chtěla něco udělat se svým životním stylem. Hlavně ne slovo dieta prosím, na to jsem alergická. Lidé si asi myslí, že když se sebou chce člověk něco udělat, musí skoro nejíst a když už něco,tak sirovou brokolici nebo vodu. Haha :D. Tak takhle to vůbec nemám.
Jím úplně normálně a hlavně normální porce! Jen se snažím nahradit nezdravé věci zdravými a když dostanu chuť na sladké, dám si například raw tyčinku, ovoce, nebo si něco upeču a vím, z čeho to je, jak bylo jídlo připravované a neutratím miliony za předražené dorty z cukrárny, plné tučné smetany a cukru.

Na vaření/pečení mě hrozně moc baví, jak stačí znát základní suroviny a pak už jen pustit uzdu fantaziím. Smíchat věci které máte rádi a pochutnat si bez výčitek! Proto jsem se i rozhodla, že se s vámi podělím o jídla, z mé nejoblíbenější části dne - snídaně! Snídaně fakt miluju a pokaždé se na ně těším už od večera a při usínání vymýšlím, co si tak asi udělám. Navíc si při snídaních fakt dopřávám a s klídkem v duši si například dám dvojitou porci ovoce, na to lžičku bio burákového másla, na to ještě nepražené kešu, mandle a další semínka. Sice vím, že je všechno zdravé, ale dát si tuhle mňamku třeba večer, tak jako nevím, nevím, asi bych měla výčitky. Ale od toho jsou skvělé snídaně, ráno si tyhle dobrůtky dovolím! :D

Jsem 100% sladkožrout, takže i moje snídaně jsou převážně sladké. Výjimečně slané, ale pořád v takové míře, že se obsah talíře nedá vůbec srovnávat s obsahem "slané večeře". Třeba dát si po ránu na lačno rajčata a další zeleninu? To by mě asi zabilo.


Kaše

Ovesná
Ovesné kaše jsou v mém životě takovou stálicí. I když se od nich na nějaký čas odtrhnu a závislačím zrovna na něčem jiném, vždycky se k nim vracím. Mé nejoblíbenější vločky jsou od Emca - mleté s vlákninou a většinou kaši připravuji tak, že v hrnci povařím vločky se sójovým mlékem a podle nálady si jí dochutím. Někdy mám chuť na skořicovou, vanilkovou/karamelovou (flavdrops), jindy do vloček nasypu pár ořechů nebo rozmačkaný banán.
Zrovna u ovesných kaší jsem ale hoodněkrát četla, že na redukci nejsou úplně nejvhodnější. No, já vám nevím. Řídím se pravidlem, že si dám všechno, ale s mírou. Když mám ráno chuť na ovesnou, dám si jí, ale samozřejmě jí nebudu jíst celý den a k večeři. Takže zdravý rozum a jídlo si hlavně vážit! :)


Pohanková
Kdo mě sleduje na Snapu nebo Instagramu, ví, že absolutně zbožnuju pohanku. Před pár týdny jsem zkoušela poprvé pohanku na sladko, s povařenými jablky, skořicí a vanilkovými flavdrops. A jako, fakt dobrý! Navíc mi přijde i lehčí než ovesná kaše.


Nomina
Tyhle kaše mám nejradši když pospíchám, nebo když můj žaludek nemá chuť na nic těžkého. Stačí jen 250 ml teplého sójového mléko a 40g směsi. A i když jsou to instantní kaše, pořád jsou moc dobré a neobsahují žádné přidané cukry.
Můj brácha ohrnuje nos už jen nad tím slovem "kaše" a to si představte, když si dělám tuhle :D. Nadává že to smrdí, že to je hnusný, bez chuti... Chlap no. Holkám dojde, že kaši nemusejí jíst samotnou, přesně v tom stavu po zalití mlékem nebo vodou. Já si jí nejčastější spestřuji ovocem, vypukanou pohankou, vypukanými jáhly, skořicí, flavdrops, nějakým aromatem, nepraženými oříšky či semínky, kokosem, směsí (acai), proteinem. Fantazii se meze nekladou! :) Ale opět, všeho s mírou a zkuste kaši dosladit něčím jiným, než cukrem - med, stevie, sladidlo, flavdrops.


Zmrzlina.
Ano. Zmrzlina. A mám v zásobě hned dva druhy, které fakt miluju. Obě varianty jsou šíleně jednoduché a když do nich přidáte například protein (u tofu není potřeba), pár ořechů nebo semínek, opravdu vás jako snídaně nasytí.

Banánová - zralý banán si nakrájejte na kostičky a nechte je zmrznout. Potom jen zamražené kousky rozmixujte ve vysokorychlostním mixéru a boží krémová zmrzlina bez přidaného cukru a smetany je na světě!

Tofu - Téhle jsem se fakt bála, přece jen... tofu. Ale je výborná, hodně krémová. Stačí vám obyč tofu (čím měkkčí, tím více krémovější zmrzka) a jakkékoliv zmražené ovoce které máte rádi. V původím receptu byl poměr 1:1 (třeba 50g tofu a 50g ovoce), ale já mám radši, když je ovoce o pár gramů víc, máte pak jistotu, že tofu fakt neucítíte.


Dezert jako snídaně.
Asi to není nutričně to nejlepší, ale kdy jindy si dát to, co jste napekli? Recepty tu asi psát nebudu, jen dodám, že všechno je udělané ze zdravých a lehkých surovin a samozřejmě v přiměřených porcích. Aby jste si nemysleli, že vás jako navádím, sníst k snídani celý medovník! :D

Brownie z červených fazolí.

Muffiny z holandského kakaa.

Muffiny z jogurtu a kokosu.

"Večerní roláda" - těsto z bílků, namazené odtučněným tvarohem a pro lepší chuť jsme přidaly banán.

Opět muffiny (banánové), ale né úplně povedené :D

Mug cake

Acai bowl

Overnight snídaně.

Skládané
Tenhle typ snídaní mě naučila moje kamarádka Míša a já jím říkám "skladané". Vezmete si menší plastovou dózu s víkem a začnete vrstvit věci, které máte rádi. Na dno můžete například stlačit ovesné vločky s trochou vody/mléka, skořicí a vytvoří se vám taková pevná vrstva. Na to můžete dát vrstvu tvarohu smíchaného s kokosem, na ní položit pár koleček banánu a dát další vrstvu, třeba z jogurtu, chia semínek a malin.
Je to fakt easy a ráno tuhle mňamku jen vytáhnete z lednice a jíte. Jen si všechno pořádně važte a promýšlejte dopředu, ať vám z toho nevznikne kalorická bomba! :D Nechala jsem se jednou unést a dala tam všechno možný, od kešu, mandlí, po karob, ovoce všeho druhu, jogurt, tvaroh a ráno jsem se neskutečným způsobem přežrala!


Overnights oats (kaše).
Abych byla upřímná, o overnigts kaší jsem už četla a to hodněkrát. A zkoušela jsem jí jednou a zatím naposled. Prostě mě to nezaujalo, ale například Míša si je dělá pořád a chutnají ji hodně. Nevím, asi se mi jen nepovedla. Každopádně jsem jí i tak chtěla do článku napsat. A kdo neví o čem mluvím, overnight oats je kaše, kdy si večer smícháte vločky apod. hodíte je do mléka, do lednice a ráno jen vytáhnete hotovou kaši a můžete jíst.

Chia puding.
Další mňamka, kterou řadím do školních snídaní. Večer si jen do menší mističky smíchám sójové mléko s chia semínky, přidám nějaké flavdrops (nebo med či jiné sladidlo) a šoupnu to do lednice. Ráno jen na ztuhlý puding dám ovoce, skořici a můžu hned snídat.


Ovocné misky

Hned po kaších je tohle asi moje nejoblíbenější snídaně. Nakrájet si do misky ovoce, na které mám zrovna chuť, přidat trochu jogurtu nebo tvarohu a na vrh třeba slunečnicová semínka nebo nepražené ořechy.


Smoothie
Zůstaneme u toho ovoce a jako posední typ na snídani přináším smoothie. Co se týče mě a smoothie, nejsme moc kamarádi. Nedělá mi dobře a radši si do misky nakrájím nektarinku a banán, než že vezmu 2 banány, 2 nektarinky, maliny, borůvky a celé to rozmixuju do malé skleničky.

Smoothie bowl
Jednodušše - zahuštěné smoothie. Třeba ovesnými vločkami. Je to moc dobrý, taková kaše, dá se říct.




 

2 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 Sylvee | Web | 8. září 2016 v 7:21 | Reagovat

Tý, to jsou úžasný snídaně, kaše, ovocné misky, dezerty, no, prostě se mi sbíhají chutě!

2 Maruška H. | E-mail | Web | 8. září 2016 v 7:22 | Reagovat

[1]: Děkuju moc :-)

3 ejnyt-world | Web | 8. září 2016 v 16:48 | Reagovat

Páni! Vypadá to fakt úžasně!! :) Super inspirace. Taky ujíždím na ovesných kaších, i když mi dřív vůbec nechutnaly a mluvila jsem o nich asi tak, jako tvůj brácha :D

4 Maruška H. | E-mail | Web | 8. září 2016 v 17:43 | Reagovat

[3]: Děkuju moc ♥ Je krásný slyšet, že to X denní piplání s fotkama a textem někdo ocení.
:DD U mýho bráchy pochybuju, že jim někdy podlehne :(

5 Martina | Web | 27. září 2016 v 9:27 | Reagovat

Jo, miluju tyhle snídaně. Někdy je, ale člověk línej si je udělat :D

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama